resensi buku mapel Bahasa Jawa
Resensi Buku
Remen Basa Jawi SD/ MI Kelas VI
Buku ini telah
dinilai dan dinyatakan layak sebagai buku teks pelajaran berdasarkan keputusan
Gubernur Jawa Tengah Tanggal 28 Juli 2011 Nomor 420/97/2011.
Panyerat :
Im Tri Sutoyo, S.Pd.
Trimo, M.Pd.
Wardoyo, S.Pd.
Sutrisno, S.Pd.
Editor
: Ida Syafrida, S.S.
Diset
dan dilayout
: dengan Power Mac G4 (Arial 11 pt)
Setting
dan layout
: Tim Bahasa Dept. Setting
Ilistrator : Muhasan
Desain
sampul
: Farid Sabilach Rosyad
Percetakan :
PT Glora Aksara Pratama
Tahun
terbit
: 2012
Preliminary : vii
Halaman
isi
: 115 halaman
Ukuran
buku
: 17,6 x 25 cm
Tebal
buku
: 0,8 cm
Jenis
kertas
: HVS 70 gram warna dasar putih
ISBN
: (13) 978-979-099-473-7
Penerbit
: Erlangga
Ikhtisar
Remen Basa Jawi dipun anggit minangka buku pelajaran Basa Jawi
ingkang andhedhasar Kurikulum Muatan Lokal Basa Jawi – Standar Isi – Keputusan
Gubernur Jawi Tengah No. 423. 5/5/2010, tanggal 27 Januari 2010. Buku menika
kadadosan saking 6 jilid, inggih punika jilid 1 ngntos jilid 6, kangge murid
kelas I ngantos dumugi kelas VI SD/MI. Wondene ing babagan isi keperang dados
sekawan inggih punika nyemak, micara, maca , lan nulis.
Buku menika, ngginakaken unggah-ungguh basa Jawi, saged
ngrembakaken saha nglestantunaken basa Jawi. Menawi saged ngginakaken basa Jawi
kanthi premati (sae lan leres), sari pati budi pekerti saged ketingal wonten
ing solah bawa lan tindak-tandukipun para siswa.
Buku menika, disusun kalian gladhen migunakaken basa Jawa ingkang
trep kalian ingkang dipun karepaken lan psikologi lare SD kanthi model
pembelajaran basa Jawa ingkang nyenangake.
Buku remen basa jawi enika kasusun
kanthi praktis, nanging jangkep wosipun. Buku menika ugi nggadhahi
karakteristik ingkang benten kaliyan buku basa jawi sanesipun. Karekteristik
kala wau inggih punika:
·
Isinipun
buku karacik kanthi lumantar budaya Jawi Tengah kados budaya Semarang, Demak,
Grobogan, Pati, Kudus, Jepara, Rembang, Kendal, Pemalang, saha budaya
sanesipun.
·
Ngelmu
kebudayaan, ragam basa ngoko, krama, lan krama inggil, dalah tembung tuwin
sanepa lan istilah sanesipun sedaya dipun aturaken kanthi wujud katrampilan
pragmatik.
·
Babagan
isinipun wulangan dipun aturaken kanthi bebas, inggih ngaturi kalonggaran
dhumateng para siswa saged ngrembagkaken bab katrampilan basa miturut dialek
piyambak- piyambak.
·
Materi
ajar dipun rancang kanggge nggladhi siswa supados trampil berkommunikasi sarana
lisan ugi tulisan, lumintunipun kangge basa Jawi.
·
Saben
ing pu ngkasan wulangan dipun aturaken gladhi kompetensi. Gladhi kompetensi
punika dipun ajab saged kangge nggladhi peemahaman para siswa saksampunippun
nyinau satunggal wulangan. Sedaya gladhi kompetensiugi sampun dipun jumbuhaken
kalian Kompetensi Dasar lan Indikator ingkang jumbuh kaliyan Standar Isi.
Kelebihan:
·
Materi
menika sampun trep kaliyan Kompetensi Dasaripun.
·
Buku
menika tansah dipun refisi, dados tambah sae saking buku-buku ingkang
sakderengipun.
·
Buku
menika sampun dipun sahaken dening Gubernur Jawa Tengah.
·
Buku
menika sampun berwarna lan bergambar sampun trep kalian psikologi siswa kelas
6.
·
Wonten
rangkuman sakin saben- saben bab wulangan.
·
Sampun
wonten soal- soal gladhen lan tugas- tugas kagem PR.
·
Materi sampun cekap ngrembang babagan Basa Jawi.
Kekurangan:
·
Mboten
wonten biografi panyeratipun.
·
Mboten
wonten kunci jawabanipun.
·
Boten
wonten lampiranipun.
kesimpulan
Buku
menika saged dados materi acuan pembelajaran tumrap siswa lan ugi para guru
wonten ing pamulangan basa jawi Sekolah Dasar/ Madarasah Ibtidaiyah kelas 6.
Buku
Comments
Post a Comment